Wednesday, August 5, 2009

Keputusan

Kali ni saya sangka saya haruslah tulis blog ni dalam Bahasa Melayu, kerana saya tak harap banyak orang boleh tau apa makna saya tulis.
Semalam, selepas main badminton, saya berbincang tentang keputusan dalam ijazah yang saya sedang berlajar dengan kawan yang sudah siap pelajaran ni. Sekarang saya akhirnya memaham bagaimana pelajar boleh dianugerahi dengan pingat emas untuk buktikan keputusannya yang terbaik dalam kelas. Walau bagaimanapun, saya mesti mendapat sekurang-kurangnya 12 A dalam DMS.Lagipun, saya perlu dapat semua A atau A+ dalam 3 akhir semester yang berikut. Cabaran ini bermaksud saya akan menghadapi masa yang tersusah sejak memilih pelajaran DMS. Sebenarnya, saya beharap saya boleh dapat apa-apa anugerah dalam pelajaran kerana saya mahu guna kebanggaan untuk memohon instutut atau universiti yang lagi baik berbanding dengan semua ijazah ditawarkan oleh SIM. Sementara itu, saya berfikir kenapa SIM selalu memperkenalkan banyak ijazah SIM yang berkerjasama dengan universiti lain dari luar negara. Sebab utamanya saya berfikir ialah penguatkuasa SIM tidak berharap mereka menghilang peluang-peluang yang boleh menaikkan untung kalau semakin banyak pelajar dari DMS memilih ijazah macam ini. Saya sebenarnya kecewa kerana saya masih tidak dapat informasi yang saya harus faham tentang pilihan-pilihan pelajaran lanjut.
Akhirnya, saya mestilah belajar dengan rajin untuk mencapai apa keputusan yang saya mampu dapat. Tapi,aduh, lebih susahlah.........

No comments: